Vyplývá to z průzkumu společnosti Arval v 28 zemích převážně Evropy a Ameriky mezi 8000 respondenty, z toho 300 z ČR. Jako hlavní důvod, proč si elektrické vozidlo dosud firma nepořídila, uvádí 48 procent vyšší pořizovací cenu proti vozům s konvenčním pohonem a 42 procent zmiňuje nedostatek veřejných dobíjecích bodů. Zhruba 39 procent pak nemá dobíječku v sídle společnosti.
V Česku je přitom v současnosti 28 procent firem, které již dobíječku mají a 25 procent její instalaci plánuje v příštích 12 měsících. Celosvětový průměr je 26 procent firem vlastnících dobíjení a 29 procent podniků, které je plánují. Čtvrtina firem v Česku podporuje domácí dobíjení.
Více než pětina tuzemských firem očekává, že v příštích třech letech se jejich vozový park rozroste, a 63 procent předpokládá, že bude stabilní. Důvodem většinou je, že se podnikům daří a rozšiřují se nebo více používají služební vůz jako benefit.
Celkem 48 procent tuzemských podniků používá pro financování vozového parku hotovost, 21 procent operativní leasing a 18 procent úvěr. Zhruba 14 procent dává přednost finančnímu leasingu.